Google Ads uitbesteden

1.795,00 excl. BTW

Wil je Google Ads uitbesteden? In 100 dagen perfect opgestart.

Ik kan een bestaand Google Ads account optimaliseren. Of een nieuw Google Ads account aanmaken, inrichten en in 100 dagen perfect opstarten.

Ik werk niet met maandelijkse contracten waar je onnodig lang aan vast zit, maar hanteer een eenmalig bedrag waarmee je na 100 dagen kunt bepalen of Google Ads een winstgevend kanaal is voor jouw dienst en/of product.

Ik zorg dat een Google Ads account qua instellingen goed komt te staan en koppel het waar mogelijk aan diverse Google programma’s voor meer inzichten en data. Bij nieuwe accounts zet ik een naam-campagne op, één campagne gericht op jouw meest winstgevende dienst of productgroep en indien gewenst (en beschikbaar budget) een display concurrentie campagne op. Bij bestaande Google Ads accounts is het of geheel opnieuw indelen en opbouwen, of okay-lopende campagnes structureren en optimaliseren.

Gedurende de 100 dagen zijn er periodieke checks, optimalisaties, updates en overleg. Na 100 dagen evalueren we samen de kosten, prestaties. conversies, interessante aanvragen en opdrachten.

Periodiek ingepland onderhoud, optimalisaties, rapportages en updates zijn daarna mogelijk, maar het kan ook op verzoek. Wat jij wilt! Ik werk hiervoor met 5-uur en 10-uur strippenkaarten.

Op de rest van deze pagina staat meer gedetailleerd beschreven wat ik verzorg en hoe ik werk gedurende het 100-dagen Google Ads uitbesteden. Heb je nog vragen over Google Ads uitbesteden, neem dan contact op.

Wil je direct beginnen? Bestel het pakket online en aankomende maandag zal het intakegesprek worden ingepland.

Artikelnummer: ADS0001 Categorie: Tags: ,

Google Ads uitbesteden

Wil je graag Google Ads uitbesteden? Dan help ik je graag!

Met bijna 15 jaar ervaring als gecertificeerd Google Ads specialist heb ik reeds vele ondernemers mogen helpen. Van ZZP-ers tot multinationals, regionaal actief of wereldwijd. Ik kan voor €5 per dag al mooie dingen regelen en ik stel dus ook geen vereisten wat betreft een minimum advertentiebudget.

Gedurende de opstart/overname fase van 100 dagen zal ik het Google Ads account inrichten, beheren en optimaliseren. Gedurende de 100 dagen zijn er periodieke checks, optimalisaties, updates en overleg. In de eerste weken meestal vaker dan in de laatste weken. Na 100 dagen evalueren we samen de kosten, prestaties. conversies, het aantal ontvangen interessante aanvragen en bevestigde opdrachten.

Na 100 dagen kunnen we samen bepalen of Google Ads een winstgevend kanaal is voor jouw dienst en/of product. Zo ja, dan kunnen we het vervolg gaan bespreken. Komen er diensten en/of producten bij? Moet het gebied groter worden wat getarget wordt of is er advertentiebudget beschikbaar om naamsbekendheid op te bouwen?

Enkele populaire diensten gerelateerd aan het pakket Google Ads uitbesteden welke zijn inbegrepen:

  • Zoekwoorden onderzoek – rondom bedrijfsnaam, dienst en/of productgroep
  • Google Ads account aanmaken (met een betaalprofiel) en inrichten
  • Negatieve zoekwoorden en overige opties en tools instellen
  • Search-campagne gericht op de bedrijfsnaam (branding)
  • Search-campagne gericht op jouw meest winstgevende dienst of productgroep (leads scoren)
  • Display remarketing / concurrentie campagne aanmaken (branding en leads scoren)
  • Responsieve advertenties en extensies aanmaken
  • Conversies aanmaken/importeren en instellen
  • Koppeling maken met Google Analytics (indien beschikbaar)
  • Koppeling maken met Google Search Console (indien beschikbaar)
  • Koppeling maken met YouTube kanaal (indien beschikbaar)

Waarom een vast bedrag voor aanvang?

Heel simpel, ik weiger om aan die oplichtingspraktijken met lange contracten en maandelijkse hoge bedragen voor “onderhoud” mee te doen. In plaats van gedurende 12 maanden alle mogelijke optimalisaties in stapjes door te voeren en tussentijds dus advertentiebudget te verbrassen, zet ik direct alles goed, start ik (bij voorkeur) voorzichtig op en schaal ik op zodra het rendabel/interessant blijkt te zijn. Hierdoor wordt dus vanaf het begin direct advertentiebudget bespaard door met de juiste instellingen én tools te starten. Maar ook op de beheerkosten, welke al snel €400 per maand zijn bij een traditioneel marketingbureau, wordt aanzienlijk bespaard. Er zijn ook marketingbureaus die een vergelijkbaar bedrag vragen als opstartkosten, waarna er maandelijks dus ook nog een hoge bijdrage wordt gevraagd voor het beheer en de optimalisaties.

Met een vast bedrag voor aanvang weet ik, mits natuurlijk Google Ads ook een geschikt kanaal is voor jouw business, dat alle kosten voor de ondernemer ook worden terugverdiend. In sommige gevallen lukt mij dit al binnen de 100 dagen!

Meer informatie over Google Ads uitbesteden

Onder de tab Werkwijze kun je meer lezen over mijn werkwijze en de belangrijkste werkzaamheden die ik uitvoer gedurende een overname/opstart fase. Onder de tab Benodigdheden heb ik opgesomd welke informatie en acties benodigd zijn om alles te kunnen opstarten. Onder de tab Voorbeelden lees je meer over mijn ervaringen gerelateerd aan Google Ads uitbesteden als freelance Google Ads specialist.


Google Ads instellen, inrichten en optimaliseren.

Ik hanteer voor het overnemen van een bestaand Google Ads account of het opstarten van een nieuw Google Ads account een vast tarief. Iedere SEO of SEA opdracht begint met een zoekwoorden onderzoek om meer inzicht te krijgen in de populaire zoekwoorden combinaties, de aanwezige concurrentie en de te verwachten advertentiekosten. Daarna wordt het Google Ads account aangemaakt (indien nodig) en goed/logisch ingericht. Vervolgens heb ik enige tijd nodig om voldoende data te verzamelen waarna er periodiek geoptimaliseerd kan worden. Hoe snel dat gaat, hangt sterk af van het beschikbare budget.

Google Ads optimaliseren

Periodiek worden de zoektermen geëvalueerd welke tot een weergaven en eventueel een klik hebben geleid. Niet interessante/relevante zoekwoorden zullen worden uitgesloten, evenals niet goed presterende zoektermen. Op advertentieniveau zullen de slecht presterende advertenties worden uitgezet en nieuwe advertentie varianten worden aangemaakt op basis van de best presterende advertenties. Om ook echt goede beslissingen te kunnen maken is wel voldoende data nodig. Het is beter om een besluit te nemen op basis van 100 klikjes dan op basis van 10 klikjes. Natuurlijk heeft het dagelijks budget veel invloed op de hoeveelheid data welke er verzameld wordt maar in sommige gevallen ook de business. In een nichemarkt zitten vaak lager zoekvolumes waardoor het wat langer kan duren.

Voor de opstart/overname fase hanteer ik standaard een periode van 100 dagen. Gedurende deze periode is het beheer en de optimalisaties in het tarief opgenomen en na afloop van de 100 dagen zullen we gezamenlijk de prestaties evalueren. Daarna zit je nergens aan vast en staat het Google Ads account gewoon goed ingesteld en heb je de garantie dat er geen geld verbrast wordt door incorrecte/onlogische instellingen.


Google programma’s

Om van alle functies in Google Ads optimaal gebruik te kunnen maken en om uiteindelijk ook succesvol te kunnen gaan optimaliseren, zijn koppelingen met diverse Google programma’s nodig. Indien deze Google accounts er nog niet zijn, of beter ingesteld moeten worden dan kan ik dat ook verzorgen. Let wel op, deze werkzaamheden zitten niet in het pakket Google Ads uitbesteden.

Ik kan voor Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager en Google Mijn Bedrijf een account aanmaken, optimaliseren en diverse standaard en maatwerk diensten uitvoeren. Zijn er nog helemaal geen Google programma’s aangemaakt? Dan heb ik deze 4 belangrijkste Google programma’s qua basis instellingen om succesvol te kunnen adverteren, in het pakket Google Basis gebundeld.

Indien gewenst kan ik ookoptimaliseren, een Google Merchant Center account aanmaken en inrichten voor Google Shopping, of een Youtube account koppelen in Google Ads. Voor een compleet overzicht van alle diensten gerelateerd aan de diverse Google programma’s, klik hier.


Wil je ook meer rendement uit Google Ads halen?

Vaak met kleine, simpele aanpassingen kunnen de prestaties enorm verbeteren.

Google Ads uitbesteden freelance

Het bovenstaande overzicht zijn de prestaties van een webshop welke ik geruime tijd heb begeleid. In het overzicht zie je de prestaties van de eerste 12 maanden van de samenwerking in vergelijking met de 12 maanden daarvoor. Met €505 minder kosten is er ruim €23.000 meer omzet gegenereerd.

Heb je zelf ook het gevoel dat er meer uit Google Ads gehaald kan worden, of zijn er vragen en/of opmerkingen? Dan mag je altijd contact met mij opnemen. Met alle plezier scan ik het Google Ads account waarna ik precies kan aangeven waar er direct mee gescoord kan worden en wat er de komende maanden verbeterd kan worden om de ROAS te verhogen, oftewel de Return On Ad Spend verhogen. ROAS = wat levert mij iedere €1 advertentiekosten op. Bij deze webshop is de ROAS van €4,53 naar €9,12 gegaan.

Werkwijze

Voorbereiding 

  1. Toegang tot Google Ads en beschikbare Google programma’s – zie tab Benodigdheden
  2. Intakegesprek – kennismaking, wensen en doelstellingen bespreken, plan de campagne bepalen
  3. Zoekwoorden onderzoek – rondom bedrijfsnaam, dienst en/of productgroep

Zodra de toegang tot Google Ads en eventuele overige beschikbare Google programma’s is geregeld, kan ik de huidige set-up en prestaties evalueren en kan er een intakegesprek ingepland worden. Op basis van de input uit het intakegesprek kan er zoekwoorden onderzoek uitgevoerd worden gericht op de bedrijfsnaam en de dienst en/of productgroep waar de betaalde advertenties voor gestart zullen gaan worden.

Google Ads opstarten

  1. Google Ads aanmaken (inclusief hulp bij aanmaken van een Google betaalprofiel)
  2. Google Ads instellen (instellingen en tools nalopen en activeren waar mogelijk)
  3. Beschikbare Google programma’s koppelen
  4. Google Ads inrichten (campagnes, advertentiegroepen, advertenties en extensies aanmaken)

Uit de voorbereidingen wordt duidelijk hoe en met welke zoekwoorden er gestart gaat worden, nu kan het Google Ads account goed worden ingesteld met alle beschikbare functies en de campagnes en advertentiegroepen netjes en logisch worden (her)ingericht. Om maximaal gebruik te kunnen maken van de geautomatiseerde biedstrategieën is het correct meten van de conversies een vereiste, dit kan met een koppeling met Google Analytics 4 en/of met de implementatie van de Google Tag via Google Tag Manager. Meer informatie over bijvoorbeeld de daadwerkelijk gebruikte zoektermen en zoektrends worden inzichtelijk na een koppeling met Google Search Console. Bedrijfsgegevens zoals bijvoorbeeld het telefoonnummer worden in advertenties getoond na een koppeling met het Google Mijn Bedrijf-profiel. Indien deze Google programma’s beschikbaar zijn worden deze gekoppeld en correct ingesteld.

Google Ads beheer en optimalisaties

Gedurende de eerste weken zit ik geregeld in het Google Ads account. Dit is vooral om goed in de gaten te houden of er geen advertentiebudget verspild wordt maar bijvoorbeeld ook om tijdig aan de knoppen te draaien indien er opgeschaald kan worden binnen het afgesproken budget. Na verloop van tijd staat alles steeds beter ingesteld, gaan de geautomatiseerde biedstrategieën ook zelf optimaliseren en zal de frequentie van de handmatige optimalisaties en het contact minder worden. Vanzelfsprekend monitor ik wel dagelijks alle actieve accounts welke ik beheer.

Een Google Ads account optimaliseren kan op de verschillende niveaus in een Google Ads account. Denk hierbij bijvoorbeeld aan campagne instellingen monitoren en optimaliseren. Advertentiegroep instellingen monitoren en optimaliseren. Advertenties optimaliseren oftewel de slechts presterende advertentie uit en een nieuwe variant aanmaken o.b.v. de best presterende. Zoekwoorden optimaliseren oftewel zoektermen analyseren, biedstrategieën en instellingen bijstellen en negatieve zoekwoorden toevoegen. Er komen geregeld nieuwe functies beschikbaar in Google Ads welke ook interessant zijn om te activeren. Kortom, er is altijd wel iets te verbeteren en Google Ads optimaliseren is een periodiek terugkomend iets. Afhankelijk van de omvang van het Google Ads account én natuurlijk de maandelijkse uitgaven, beheer ik het Google Ads account periodiek of op aanvraag. Dit is echt per Google Ads account verschillend en natuurlijk zijn de wensen van de ondernemer hier altijd leidend.

Evaluatie

Na de 100 dagen adverteren evalueren we samen de kosten, prestaties. conversies, interessante aanvragen en de bevestigde opdrachten. Is het lucratief geweest? Dan kan er gezamenlijk bepaald worden hoe verder. Periodiek ingepland onderhoud en optimalisaties,  rapportages en updates zijn daarna mogelijk, maar het kan ook op verzoek. Als er niks veranderd qua instellingen, zoekwoorden of de targetting instellingen dan hoeft er eigenlijk ook niets in een account te gebeuren. Komen er diensten en/of productgroepen bij, zijn er extreme seizoensinvloeden of grote aanpassingen op de website doorgevoerd dan kan ik op basis van uurtje-factuurtje ondersteunen. Ik werk hiervoor met 5-uur en 10-uur strippenkaarten.

 

Benodigdheden

Om een bestaand Google Ads account over te nemen en optimaliseren of een nieuw Google Ads account aan te maken, in te richten en op te starten heb ik het volgende nodig:

Toegang tot het bestaande Google Ads account.

Hiervoor heb ik de 10-cijferige code nodig van het Google Ads account. Ik kan vervolgens vanuit mij Multi Client Center een uitnodiging sturen en zodra deze geaccepteerd is, kan ik in het Google Ads account aan de slag.

google ads uitbestede

Toegang tot alle bestaande Google programma’s.

Het is belangrijk dat ik met mijn Google account bullroeland@gmail.com in de beschikbare Google programma’s wordt toegevoegd en voldoende rechten krijg. Eigenlijk alle rechten welke mogelijk zijn om te selecteren kunnen worden aangevinkt, behalve het managen van de gebruikers want dat is niet nodig.

Let op, het koppelen van bestaande Google programma’s zit in het pakket Google Ads uitbesteden maar niet het aanmaken, instellen en optimaliseren van deze programma’s. Indien gewenst kan dit tegen meerkosten wel verzorgd worden, het moment dat dit gebeurt bepaald je zelf.

Voorbeelden

Freelance Google Ads specialist

In het verleden heb ik veel grote, internationale ondernemingen mogen ondersteunen maar in de afgelopen jaren is mijn focus/voorkeur steeds meer uitgegaan naar het MKB en de ZZP-er.

De reden hiervoor is eigenlijk simpel. Omdat dit een doelgroep is die ik écht kan helpen en in mijn werkwijze mijzelf ook sterk onderscheid ten opzichte van (grote) marketingbureaus. Een persoonlijke aanpak, hoge mate van betrokkenheid én inleving in een bepaalde business en gewoon eerlijke vergoedingen vragen voor bovengemiddelde prestaties.

Google Ads – Webshop

Meer rendement uit Google Ads halen?

Google Ads uitbesteden freelance

Het bovenstaande overzicht zijn de prestaties van een webshop welke ik inmiddels ruim een jaar heb begeleid. In het overzicht zie je de prestaties van de eerste 12 maanden van de samenwerking in vergelijking met de 12 maanden daarvoor. Met €505 minder kosten is er ruim €23.000 meer omzet gegenereerd.

Heb je zelf ook het gevoel dat er meer uit Google Ads gehaald kan worden, of zijn er vragen en/of opmerkingen? Dan mag je altijd contact met mij opnemen. Met alle plezier scan ik het Google Ads account waarna ik precies kan aangeven waar er direct mee gescoord kan worden en wat er de komende maanden verbeterd kan worden om de ROAS te verhogen, oftewel de Return On Ad Spend verhogen. ROAS = wat levert mij iedere €1 advertentiekosten op. In het bovenstaande voorbeeld is dat van €4,53 naar €9,12 gegaan.

Andere suggesties…